Podpora
– časté otázky – Internet
Co je potřeba k připojení k vysokorychlostnímu internetu Internet Kabel?
Připojení k vysokorychlostnímu internetu je velmi jednoduché. Stačí pouze, aby jste měli doma počítač PC, nebo notebook ( minimální požadavky - Pentium 300MHz, 32MB RAM, síťová ethernetová karta s konektorem RJ-45 ) a byl ve Vašem domě kabelový rozvod naší společnosti KABEL servis Praha.
Jak probíhá instalace?
Instalaci provádí odborný instalační technik u Vás doma. Vaši stávající televizní zásuvku (máte-li již zřízenou kabelovou přípojku u naší společnosti) vymění za datovou zásuvku, která je zakončena třemi vývody (data, televize, rozhlas). Na zásuvku připojí speciální kabelový modem, který pomocí síťové (ethernetové) karty připojí k počítači. Provede konfiguraci připojení počítače k internetu a v případě Vašeho zájmu, nastaví e-mail. Samozřejmě Vám poskytne všechny důležité informace a zodpoví Vaše dotazy týkající se využívání vysokorychlostního internetu.
Zůstanou mi také analogové programy při objednání digitální programové nabídky?
Vaše oblíbené programy i nadále vysíláme analogově a můžete je tak bez problémů sledovat na Vašich současných televizních přijímačích a video-DVD rekordérech s analogovým tunerem. Analogové programy jsou součástí digitální programové nabídky.
Ještě nemám zřízenou kabelovou přípojku. Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?
V případě, že není ve Vašem bytě již kabelová přípojka vybudovaná v rámci výstavby objektu, náš technik protáhne koaxiální kabel pojistkovou skříní nebo malým provrtaným otvorem z rozvaděče na chodbě domu . V bytě je 6mm koaxiální kabel volně tažen (po kraji místnosti, např. pod kobercem) až k místu instalace kabelové zásuvky. V případě, že již je ve Vašem bytě vybudovaná hvězdicová kabelová přípojka v rámci výstavby objektu, provedeme pouze aktivaci (zapojení) přípojky na objednanou službu. Montáž další kabelové zásuvky, případně uložení kabelu do lišt, se provádí za příplatek a je nutné je předem objednat.
Potřebuje klient speciální software?
Ne. Stačí internetový prohlížeč a poštovní klient.
Co je to síťová karta?
Síťová karta je potřebná k připojení počítače k modemu. Kartu můžeme také označit jako Ethernet kartu (Ethernet - druh sítě). Karta musí být vybavena konektorem RJ45.
Jaké jsou možnosti připojení druhého počítače?
Prostřednictvím služby Internet Kabel má zákazník možnost připojit více počítačů (určených pro vlastní potřebu, či potřebu členů jeho domácnosti dle čl.4.9. Všeobecných podmínek služby) za jeden kabelový modem. Potřebné zařízení (přepínač nebo HUB) pro připojení více PC za jeden kabelový modem nebo konfigurace sítě s tím související však není součástí instalace služby.
Je možné se připojit k internetu i prostřednictvím USB portu?
Připojení prostřednictví USB portu nedoporučujeme a ani neinstalujeme.
Jaké maximální rychlosti do internetu mohu s Vaší službou skutečně dosáhnout?
Tato otázka zajímá určitě každého, kdo si chce naši službu objednat. Za předpokladu, že je vše v cestě mezi Vaším počítačem a daným serverem v pořádku, jste téměř vždy připojeni maximální rychlostí dle Vašeho tarifu připojení.
Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat?
- zkontrolovat jestli je v PC připojen a neporušen kabel (možná kontrola přes LEDdiodu s označením PC na kabelovém modemu, která svítí nebo bliká je-li vše v pořádku)
- restartovat PC
- provést kontrolu hardwarového konfliktu síťového adaptéru. (ovládací panely, systém, správce zařízení, siť. adaptéry)
- reinstalace síťové karty, protokolů a jejich nastavení
- provést kontrolu nastavení vlastností síť. adaptéru a protokolu TCP/IP
pokud není problém vyřešen, kontaktujte nás na :
info@kabelservis.cz nebo na tel.: 602 253 207
Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?
- zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta
- zkontrolovat nastavení POP3 (server příchozí pošty )
- zkontrolovat nastavení SMTP (server odchozí pošty) - smtp.kabelservis.cz
pokud není problém vyřešen, kontaktujte nás na :
info@kabelservis.cz nebo na tel.: 602 253 207
Nefunguje mi určitá www stránka, ale jiné ano. V čem je problém?
Problém zpravidla nebývá v naší síti, ale server, který nese www stránky může být odpojen či je právě servisován nebo jeho poskytovatel internetové konektivity má technické problémy.
Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč?
- máte pravděpodobně spuštěno více aktivních oken v prohlížečích
- máte zároveň spuštěn emailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu
- internetovou linku využívá jiný počítač na Vaší lokální síti
- server, který nese www stránky je přetížen
pokud není problém vyřešen, kontaktujte nás na :
info@kabelservis.cz nebo na tel.: 602 253 207
Proč mi můj měřič rychlosti může ukázat při stahování souboru z Internetu menší rychlost, než kterou mám objednanou?
Příčin může být hned několik. Server, ze kterého stahujete, má nastaveno omezení rychlosti Uploadu na jednotlivého uživatele, server je vytížen a nestačí vyřizovat všechny požadavky uživatelů, datová linka mezi datovou sítí Kabel servis Praha a serverem je přetížena. Další možností může být to, že Váš měřič rychlosti měří rychlost "Downloadu a uploadu dat v tzv. TCP/IP nebo aplikační vrstvě. V tomto případě může odchylka činit kolem 10-15% od rychlosti, kterou jsou popisovány naše služby. Pozor neplést si kbit/s a kbyte/s. Např. 128kbit/s=128000bit/s=16000byte/s=15,625kbyte/s.
Zaplatil jsem si veřejnou IP a nefunguje. Přešel jsem na vyšší tarif a zdá se mi, že se rychlost nezvýšila.
Proveďte reset modemu zapuštěným tlačítkem na zadní straně modemu (pro stisknutí tlačítka použijte např. párátko, ne kovové předměty) nebo vytáhněte a opět zapojte napájecí konektor modemu.
Co je to veřejná a neveřejná IP adresa a jak se dá změnit?
Neveřejná IP adresa je dostupná pouze v síti KABEL servis Praha, v celé síti internet pak není počítač natolik vystaven útokům z internetu (viry, spam atd.). Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují.Veřejná IP adresa je dostupná z celé sítě internet a umožňuje využití aplikací vyžadujících přímé TCP/UDP spojení. V tomto případě je doporučené počítač chránit pomocí Firewallu před zneužitím z internetu. Pokud máte zájem o změnu typu přidělované IP adresy, kontaktujte nás na :
info@kabelservis.cz nebo na tel.: 602 253 207
Mám nainstalovaný firewall, proxy nebo jiný podobný program a nemůžu se spojit…
Před instalací jakýchkoliv síťových programů se řádně seznamte s jejich obsluhou a nastavením. U některých programů si špatným nastavením můžete zablokovat přístup na síť Internet nebo znemožnit odesílání elektronické pošty.
Co je to spam, proč mám zavirovaný počítač, když jsem nic nespouštěl?
Na free-mailech nebo při registraci na serverech nabízející různé služby se často vyskytuje tzv. spam - hromadné rozesílání pošty. Zároveň se často pomocí mailů šíří různé viry, které se dokáží v některých emailových klientech sami vyvolat. Řešením je používat Firewall např. www.kerio.cz a antivirový systém např. www.grisoft.cz
Mám v počítači modem pro vytáčené připojení do internetu. Může tento modem zůstat nainstalovaný v počítači?
Pokud máte v počítači modem pro vytáčené připojení, můžete jej v počítači ponechat. Nezapomeňte však tento modem odpojit od telefonní linky! Při prohlížení webových stránek může dojít k instalaci tzv. dialeru do vašeho počítače. Pokud je v počítači modem pro vytáčené připojení a tento modem je připojen k aktivní telefonní lince, potom může dialer vytočit tel. číslo na placenou telefonní linku. Dialer nemůže fungovat při připojení pouze přes kabelový modem.
Jak změnit připojení, či zrušit službu?
Připojení je možné změnit (nejméně na jeden kalendářní měsíc) nebo zrušit službu, vždy do 14-tého dne předchozího měsíce. Změnu (zrušení služby) prosíme zaslat písemně, nejlépe na :
info@kabelservis.cz nebo faxem na tel.: 226 210 111, či poštou na naší adresu uvedenou na Smlouvě o poskytování služeb. Změna připojení (zrušení služby) je zdarma.
Jakým způsobem mohu platit za služby?
Přes sdružené inkasní platby obyvatelstva - SIPO, kdy od nás získáváte slevu na platbě za naše služby nebo převodem z bankovního účtu.
Co je to SIPO?
SIPO je obstaravatelskou činností, kterou Česká pošta, s.p., poskytuje na základě smlouvy pro partnerské organizace. Jedná se o měsíční inkaso pravidelně se opakujících plateb obyvatelstva. Slouží například k úhradě nájemného, plateb za dodávky elektrické energie, plynu, rozhlasových a televizních poplatků, dále telekomunikačních poplatků (kabelová televize), předplatného tisku apod. Zájemci o službu SIPO mohou požádat o přidělení spojovacího čísla na kterékoli poště. Pro získání spojovacího čísla vyplňte prosím formulář
SIPO – žádost a doručte jej osobně na kteroukoliv poštu, kde spojovací číslo obdržíte na počkání. Formulář též získáte na kterékoli poště. Více informací na
www.cpost.cz